2010-10-19

Framförhållning

Tänk vad fort tiden går. Idag märks det på att det är dags att bokföra igen. Jag har det så att jag ska betala moms var tredje månad så då måste alla kvitton, betalningar och fakturor läggas in. Mindre underhållande kanman säga, men det ska bara göras. Annar hägrar kanske ytterdörren. Borde väl försöka få på lite mer färg innan snön kommer...och det är visst imorgon säger dom på radion. Fast jag vet inte hur mycket jag ger för deras väderprognoser egentligen. Igår sa dom att det skulle regna mer eller mindre hela dagen så då tänkte jag att det inte var ngn idé att måla ute och här i Hejdegården i alla fall sken solen mest hela dagen.

Källararbetet består av lite trädgårdsdynor som snart är klara. Vilken framförhållning va? Att lämna in trädgårdsdynorna redan nu på hösten så det bara är att plocka fram när de första varma solstrålarna börjar titta fram. Mer så´nt! Titta efter om det inte är ngr trädgårdsmöbler som behöver målas innan nästa år så kan jag fixa det innan de ställs in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar