2010-10-07

7-åring i rusket

Vi har en 7-åring i huset!
Vet inte om det är så stora skillnad från igår men för pojken själv är det stort. Som synes blev det smörgås och äggröra på sängen och paket förståss...

Annars vet jag inte vad vi ska säga om den här dagen. Inte ens katten vill gå ut! Själv har jag ngn sorts migrän liknande huvudvärk så det har varit en ganska lugn dag. Hade ju tänkt slipa och måla ytterdörr men det är som sagt lite svårt i det här vädret :) I mitt tillstånd gjorde det inte så mycket. Har blivit lite fixande istället, färg till dörren tex. Har kompisar som efter mycket provande har kommit fram till en bra färg så vi rider på deras tidigare misstag och fick färgkoder av dom. Kan ge er tipset att skriva av ALLT på burken. Fick ringa ett par gånger till vännen för att fråga om fler tetaljer kring burk och färg, var det fönsterfärg, vit eller färglös grund osv. Nu hoppas jag i alla fall det blev rätt tillslut och att jag kan måla...imorgon kanske.

Har även hunnit med en tur runt sta´n för div ärenden. Lämna faktura till Uni, låna inspirationsböcker på biblan och så kom jag förbi en butik som heter Miss Brown. Har aldrig tidigare lyckats ta mig in, det har varit stängt alltså och idag var det öppet. Supermysig butik med lite allt möjligt inom återanvändning och vitage. Kollan in http://missbrown.nya-ebutik.se/
eller gå dit.

Nu ska jag kura vidare innanför mina tjocka väggar, snart bär det av till pizzerian för vidare firande av sonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar