2011-06-09

Sårfri sommar



Nu har jag gjort det igen. Kommit på den ultimata lösningen på ett av vardagens stora problem!(om jag ska vara ärlig vet jag inte när jag gjorde det förut, så att säga att jag gjort det igen kanske är att överdriva en smula). Tänk er att hela familjen är ute på en liten utflykt, kanske ska köpa lite glass i närliggande stad eller liknande. Minstingen snubblar på en lös gatsten och skrapar knät, den äldre springer i kapp med pappa och slår upp båda händerna mot asfalten och själv skär du dig på ett glas med vass kant. Ett helt möjligt scenario om du frågar mig. Problemet som ni själva förstår är att man självfallet inte har några plåster, inte fram till nu... För nu finns den underbara lilla plåsterväskan! Den ska flyttas över mellan alla handväskor du bär med dig, eller så införskaffar du helt enkelt en till varje väska :) I vår familj finns ett problem till och det är myggen som sticker lillen, överallt och jämt så i min lilla väska kommer även en tub med klådlindrande kräm att finnas. Stoppa ned det du tycker är viktigast, kanske en liten tvätt servett till såren och en huvudvärkstablett till mor och far. Meningen är att slippa alla lösa attiraljer som far runt och öppnas i väskan.

Kommer lägga ut ett par i butiken men du som först kommenterar detta, kanske med fler funktioner eller tillägg eller lägger upp en länk är med i utlottning av detta ex.
Lycka till och sårfri sommar!!


2 kommentarer:

  1. Så söt! Man kanske till och med får plats med lite solkräm!

    SvaraRadera
  2. Vi måste nog ha plåster i en superfin liten väska eftersom rivsåren efter en busig kissemiss kan bli många i sommar. Väska och katt från samma ställe vore ju kul!!
    Kram från Ringstads

    SvaraRadera