2010-12-14

Svenska hjältar

Såg nu svenska hjältar igår? Jag satt och bölade för full hals. Vilka underbara människor det finns. Och vad de orkar med, som kvinnan som mist sina barn i tsunamin och nu jobbar på barnhem i Thailand. Jag kände att så vill man bli, att man har gjort ngt för ngn annan människa innan man lämnar detta livet. Det behöver verkligen inte vara så stort att det hyllas på Tv4:as stora gala men att det måste vara det som är livet, att hjälpa andra på ett eller annat sätt. Får hoppas man kan bli ihågkommen för ngt positivt.
Hade en dagismamma här i fredags och hon ville beställa en förvaring till lillans spjälsäng. Antar att hon vill kunna samla lite leksaker, ngn napp kanske så man vet var grejerna är. Roligt att när jag igår kväll låg och läste Family living, fick jag se bilden hon visat mig på sängförvaring. Nu är den sydd och levererad. Får se om den passar. Roligt när det finns ett behov som kan fyllas.
Har uppdaterat inredningen på vår lilla toalett. Har haft några gamla förvaringskorgar till tandborstar och annat man vill ha på toan. Nu känns det bra mycket frächare. Två öppna "burkar" till tandborstar och krämer och en som går att stänga till det man kanske inte vill visa lika öppet.
Vilken färg passar hos dig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar