2011-03-14

Jag och Petra Marklund

Stod nyss och trampade på cross trainern och tittade på "de kallar oss artister" om Petra Marklund. Man fick föjla en dag i hennes liv. Först var det Elle gala där hon skulle få ta emot pris för bäst klädda artist.

Okej jag kommer aldrig få pris för bäst klädda någonting vad som helst inser jag när jag halvt naken smyger förbi spegeln i hallen och ser min väl tilltagna putmage. Men tänker med glädje på orsaken till denna, de två goa ungarna....
Den ena sängliggande...igen...har lyckats få diverse febertoppar i helgen. Trodde verkligen det var över för han har inte haft feber varken igår eller idag men när man somnar i bilen under pågående samtal vid kl 16.00 är nog inte allt riktigt som det ska.
Den andra då...underbara kille som går sin egen väg(gör presis tvärt om mot vad mamma och pappa vill tex). Idag har har stått upp för att han hejade på Brolle i melodifestivalen i helgen. Han blev(enligt egen utsago) retad och jagad för detta, eller kanske snarade för att den han hejade på kom sist tror jag. Men han gav inte med sig för det utan kom hem här och vill sy en röd skarf, en så´n som Brolle har. Och så satte han igång och sy en gitarr! Var får man allt ifrån? Han var nere i källaren och rotade bland mina tyger efter ngt rött till skarfen och kom upp med både det ena och andra. Ett skulle vara till en gitarr till en klasskompis och ett annat till en klänning, en så´n som Sara Warga har, till en annan klasskompis. Det är värt en putmage och insikt om att man inte kommer få ngt klädpris.
( Lovar att publicera bild på gitarren så snart den är stoppad.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar