2009-09-08

dagens klänning

Jag blev så inspirerad av de nya tygerna så det blev två små klänningar.
Likadana.
Den ena ska en liten Elvira få som tack för att jag fått låna orginalet till denna klänning av henne.
Den var köpt på en av de vanliga klädkedjorna men jag tyckte modellen var så söt så jag ritade av den för ett tag sedan och har sytt ett par stycken. De finns att beskåda på Uni i Linköping, ja man kan köpa dem också inte bara titta :)
Jag sydde alltså två likadana klänningar och den som inte Elvira ska få är till salu om ngn är intresserad, annars hänger jag ut den också på Uni om ngn vecka.
Storleken är nog ca 74 men man verkar kunna ha dom ganska länge, först som klänning och senare lite som tunika/haklapp. Perfekt för kräkande småfolk...






Ficka fram





Kors i ryggen

Knapp detalj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar