2011-08-25

Huvudstäder och kattungar

Sitter på tåget mot Stockholm och ännu en tygmässa. Vid nästa station stiger syrran på med två koppar kaffe och ett tomt block som ska fyllas med saker vi borde göra. Kan nog vänja mig vid detta liv... Gillar verkligen att åka tåg. Bara sätta sig på och njuta medan man transporteras dit man vill, förhoppningsvis. Har lämnat en vanlig stökig familjemorgon bakom mig. Såg till att alla var uppe och vakna innan jag gav mig av i alla fall. Lite lättare än vanlligt var det att komma upp för barnen, jag kunde locka med vår lilla kisse som kom hem igår efter att ha varit borta sedan i lördags. Hade satt upp lappar i området och skrivit på slaka djurhems sida att han saknades. På den sistnämnda hade detta par som hittat honom gått in och lagt ihop ett och två och så ringde de igår kväll. Vilken lycka! Sååå glad att ha honom hemma igen. De hade sett honom irra runt i deras område och nästan bli påkörd av både bussar och bilar. Som tur var hade de själva en katt så både låda och mat fanns antagigen redan. Känns helt otoligt att vi även denna gång hamnar hos så goa människor. Tack ska ni ha om ni läser detta!!
Idag ja. Ska som sagt till huvudstaden för att träffa en massa leverantörer av tyg och förhoppningsvis beställa en massa fint. Spännande värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar