2011-03-23

Giftiga eller inte giftiga flingor, det är frågan

Vid frukostbodet idag:
-Vad är ekologiska flingor för något?
Pappan svarar efter lite fundering:
- Det är när de är odlade utan gift.
Nu kom ingen fundering på hur flingor odlas utan en annan fråga slog mig. När man säger det på det här sättet hur kan man tänka sig att köpa ngt annat än ekologiskt? Ska jag köpa dom som är odlade med eller dom som är odlade utan gift.... Vet att det inte alls är så enkelt som jag utrycker det men endå... Mer ekologiskt till folket. I det här fallet var det hemköps flingor. De innehöll mindre än hälften så mycket socker som de andra sorterna och så var de som sagt ekologiska, bra val om jag får säga det själv.
Röran ni ser å¨bilden kommer från att jag fått för mig att sy ett lapptäcke till lillsonen som fyller 5 år på måndag. Varför ska jag alltid klämma in en massa saker jag ska tillverka när det är så lite tid kvar? För att jag tycker det är så roligt så klart:)
Igår revs även "lillens" säng/borg. Han har under en längre tid önskat att den skulle demonteras och han skulle få sova i en sådan säng som mormor sover i när hon kommer hit(det innebär en resårbotten, mycket fashonabelt). Tänkte att det blir en bra födelsedagspresent, en mormorsäng. Och så blir det ett lapptäcke och kanske lite roliga kuddar till, om jag hinner....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar