2011-03-30

Lappa o laga

Någon mer än jag som förundras över att det kan gå hål på ett par barn jeans så fort? Från den synvinkeln är det ju ingen härlig årstid som är på väg, inga skyddande overaller eller överdragsbyxor snart. Fast vår äldste behöver inte vara ute för att slita hål på sina byxor det går så bra inne också, vet inte vad han gör. Igårkväll blev det äntligen av att laga några par i alla fall. Att det ska vara så svårt att sätta sig. Jag som endå har symaskinen framme jämt, endå blir det inte av. Hittade att par gamla jeans jag fått av en kompis till att sy av. Slaktade bakfickorna och satte på hålen på knäna. Blev helt ok tycker jag, har dock inte lagt fram det hela för den som ska bära byxorna, får se hur de tas emot. Ett annat par satte jag flera lappar lite över varandra på varje knä. Såg något liknande på nya byxor för ett tag sedan. Man kan ju inte påstå att det är smidigt att laga barnbyxor men det är helt klart värt det när man tänker på vad de endå kostar och hur man kan förlänga livet på dom så fram med maskin och gå loss. Man kan ju faktiskt sätta på andra tyger också, barnet själv kanske kan välja. Man kan tänta sig att det kan bidra till att de verkligen använder dom när man lagt ner så mycket jobb:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar