2011-03-18

Thörners hushållsgris

Förstår inte alls att barnen inte jublade när de vaknade och detvar vitt, vitt, vitt. -Trodde det var vår, var den enda kommentaren. Vi har lite vanlig vardag i dag i alla fall. Minstingen bevisade sin pigghetsgrad genom att utföra springtävlingar i diverse olika varianter mest hela dagen igår. Jag och syrran skulle försöka oss på att äntligen få till en affärsplan. Lillen blev nedtryckt i soffan och påprackad en film. - Det är så jobbigt att stirra på tv:n hela tiden... Jag var en av dom som innan jag hade barn absolut inte skulle ha tv:n som barnvakt. Minns faktiskt inte varför. Det är väl hur bra som helst. En affärsplan blev det i alla fall, och ett vädjande brev till den hyrsevärd som äger den lokal som vi önskar oss mest i hela världen just nu. Hoppas, hoppas, hoppas. Leverantörerna börjar ju rada upp sig i en aldrig sinande ström så det är nog på sin plats med en lokal snart.

Har annars utnämnt mig själv till familjens stora slasktratt. Har till lunch anvjutit ett par skivor blodpudding från i onsdags, en tallrik grönsakssoppa från igår och som kronan på verket en av de sista bitarna av mormors wienernougat från i julas. Inget får förfaras! Tur att ingen behöver bevittna mina märkliga luncher...men det var gott, alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar