2010-06-07

Helg på landet

Ja då var vi åter i storstaden igen. Har tillbringat helgen i Rydsnäs i södra Östergötland, där mina föräldrar bor. Vilken helg! Hoppas ni haft det lika fint som vi. Barnen har badat, en av dom i alla fall, vi har rott över sjön, och hälsat på fåren.
Ska jag vara ärlig var det bara jag som var hos fåren för att hämta ull. Jag ska försöka mig på att tova nämligen hade jag tänkt. Har ingen aning om hur man gör så är det ngn av er som kan hjälpa mig så tar jag tacksamt emot alla tips jag kan få...
Annars är det ju bara ett par riktiga arbetsdagar kvar. Imorgon är det friluftsdag för Förskoleklassen som jag har lovat att närvara vid och på onsdagkväll är det redan skolavslutning. Vi har fått den galna idén att barnen skulle få ett "riktigt" sommarlov, som man själv kommer ihåg dom, och vara lediga i 9 veckor. Får se om vi kommer gå varandra på nerverna totalt!
Måste slå ett slag för ett mycket trevligt litet möbelsnickeri i Österbymo också. De invigde sin butik i lördags och vi var på plats. Kan verkligen rekommendera ett besök för att få lite inspiration och kanske slå till på ngn inredningspryl. Vi måste stötta se små! Kolla in på
www.trasmak.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar