2011-04-22

4 till i familjen

En stolt mor!

Första gången mor lämnar sina ungar för att äta lite själv.



Nu har det hänt! Kattungarna har kommit. Jag och barnen var hos mina föräldrar från tisdag kväll till ca kl 16 igår och hon väntade tills jag kom hem :) Nej skämt o sido, men jag var lite orolig att det skulle hända innan jag kom hem, man vill ju vara med. Igår kväll gick hon o vankade lite och så lät hon så konstigt men jag tänkte inte så mycket på det. Sen försvann hon och vi och våra gäster satt i köket och pratade till midnatt. Gästerna hade nattat sina barn inne i våra sängar så när vi kom in för att hämta dom såg jag att Selma låg i lådan jag gjort i ordning bredvid min säng! Jag tände en lampa och kröp lite närmare och då såg jag att det kröp runt omkring henne. Tre små nya liv. Hon slickade och slickade och slickade. En var lite torrare så den var nog född först antagligen. Efter en stund när vi släkt och skulle sova började hon jama och vandra runt lite. Då var det dags för den sista. En slemmig liten en som snabbt slickades av och även den började tutta. Alla ser än så länge ganska lika ut, randiga, små och otroligt söta. Skönt att det gick bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar