2011-04-28

Börja om från början, börja om på nytt...

Härliga, härliga tyger. Idag har vi bara njutit genom att åka ut till Trikåby, ett företag utanför Norrköping som stickat trikåer. Vi har fått förmånen att få sälja deras tyger, eller vi ska om vi hittar en lokal...





Ja då har vi liksom börjat om från början....

Vi trodde som ni kanske läst att vi hade en lokal. Det var en del förhandlande kvar men jag tänkte i alla fall att det skulle lösa sig så småningom.


Nu har dom som är där nu kommit fram till att de ska vara kvar av olika orsaker som vi inte behöver gå in på. Ut och leta igen alltså.


Jag satte mig och letade bland fastighetsägarna på nätet igår och ringde runt lite. Fick ett napp och den lokalen fick vi åka och titta på idag. Billig var den, off låg den, gröna väggar var det... jag hur ska vi sammanfatta detta.

-Tror inte det, kanske man skulle kunna säga.

Vi vandrade vidare på samma gata men lite närmare "city".

Där ligger en broderiaffär som jag för ett tag sedan gjorde bort mig i genom att ringa till och rakt ut fråga om de inte skulle lägga ner. Vi gick i alla fall in och tittade runt och pratade lite. Då säger hon helt plötsligt att hon bara ska hålla på till hösten då hon ska lägga ner. Syrran var så vågad att hon frågade om vi kunde få komma in och titta lite bakom, för själva lokalen hon säljer i är ganska liten. Bakom öppnade sig en helt anna värld. En värld av pärlspont, en köpmansdisk och tapeter från 40- talet. Det var väldigt nedgånget men uj vad fint det skulle kunna bli. Nu är det bara att övertyga fastighetsägaren om att vi är dom rätta för denna lokal.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar