2010-12-02

Julklappar

Nu har julklappsjakten börjat hos familjen Thörner
Jag och äldste sonen tillbringade åtskilliga timmar på sta´n igår. Mysigt att få lite egentid, fika, gå i affärer och hinna prata. Fast om jag ska vara helt ärlig är det med väldigt blandade känslor jag gick där. Jag vill att han ska lära sig att tänka på andra och vad andra skulle bli glada för, å andra sidan skulle jag önska att man kom ifrån denna hets över grejer. När vi går där i leksaksaffärer kommer ju så klart alla hans önskningar upp också, habegäret väcks.... I hans fall kan man säga att vad som helst med Star Wars går bra. Eller rättare sagt, DET MÅSTE VARA STAR WARS, ANNARS. Var kommer detta från? Vi har aldrig sett filmerna, läst ngn om det eller så. Han har ju hört från klasskompisar helt enkelt. Har lite svårt att ta till mig att det helt plötsligt är så viktigt. Fast om vi ska vara ärliga får jag höra med jämna mellanrum(kanske en gång varje jul) att jag vid unga år bröt ihop över att det var fel Ken i julklappen.... På ett sätt förstår jag honom, fast jag vill att han ska se ngt annat.... Hur gör man? Han dras till allt med Star Wars. Böcker, lego, pennskrin osv osv.
Sen har vi den andra sidan av honom, att leka relationslekar så när det stora legohuset kom tilll Fritis var det stor lycka. Och detta önskar han sig också. På ngt sätt känns det här mycket bättre, att köpa ett DYRT legobygge bara för att han önskat sig ngt som är rosa och det är väl bra?

Jag önskar så att man skulle kunna titta lite lugnt och stilla på det här med julklappar. Något bra till var och än och kanske det går att hitta begagnat, eller att göra ngt själv. Fast man vet att det inte kommer gå hem lika bra. SUCK!
Ska försöka producera lite personliga klappar också i alla fall. Får se hur dom mottages...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar