2010-12-01

Miljömedventenhet


Okej det är typ uråldrigt att prata väder MEN... det är svårt att låta bli när termometern visar
-20 när man går upp. Trodde nästan det var innertempen först men insåg att det var verkligen
-20, ute. Katten vägrar gå ut, jag också för den delen men man och barn har jag föst ut genom dörren he, he, he. Stora killen skulle åka pulka idag, får se hur mycket han har förfryst när han kommer hem.

1 december, alla kalendrar öppnade. I paketkalendern var det en begagnad Bamse idag, kan avslöja att det blir långkalsonger imorgon, hade nästan behövt byta dag på dom. Längre har jag faktiskt inte kommit med paketen, tar några i taget så man inte förhäver sig. Fick kommentaren att det är enklare att veta viken man ska öppna när det inte är så många paket upphängda. Vet inte om det var en pik....

Stod annars vid återvinningscontainrarna härom dagen och funderade på ens miljöengagemang. Hur pratar men om det utan att det blir pretto och att det låter som om man slår sig för bröstet och tycker man är så duktig? Jag vet att man har olika förutsättningar för det mesta. Själv har jag dessa containrar på väg till dagis så det är ju inte särskilt svårt att ta med papp och plast när jag ändå cyklar förbi. Men jag kan ju inte säga att så ska man göra...bara att så gör jag. Att jag försöker cykla trots att det är så kallt att tår och fingrar försvinner(fast det är nog för att den andra bilen är trasig), och att jag äter rester till lunch så vi slipper slänga massa mat(fast jag äter ju hemma varje dag i min ensamhet så det är väl också lite udda). Finns det ngt sätt att dela med sig av sin miljömedvetenhet utan att skriva det på näsan på sin nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar