2010-12-09

nya löften och gamla fat

Nu har jag avlagt ett löfte inför mig själv...ett decemberlöfte som förhoppningsvis räcker både detta och nästa år. Göra saker på en gång. Jag är en mästare på att se att nu skulle jag behöva göra det eller det men inte göra det på en gång. Man ser det både en och två gånger till minst innan man verkligen tar tag i det. Det tar sådan energi, och kraft. Har man riktig otur blir det kanske även för sent att göra det. Tex göra backupp på sin bokföring som då helt enkelt försvinner när datorn kraschar. Om jag hade gjort en backupp första, andra eller tredje gången jag tänkte att jag skulle göra det hade jag klarat mig. SÅ från och med igår ska jag göra det jag tänker på en gång...nästan alltid i alla fall och nästan med en gång...
Annars är det ju en underbart ljus tid i vårt hus! Första advent inhandlades denna mysiga lykta och efterföljande hjärtan på en julmarknad på landet utanför Linköping...lagom kryptiskt va? Jag kan vara ärlig och säga att jag har inte en aning om var jag var. Om ni minns första advent i år kan man verkligen undra vad vi gjorde ute på landet, det snöade, yrdet och var allmänt kallt. Men vi tog oss både fram och tillbaka utan att hamna i diket. Ja det var inte min förtjänst utan den eminenta chauffören, och det var även hon som visste vart vi skulle. Hon har lovat att höra av sig med en länk till var det är för jag tror ni har en möjlighet att ta er dit på söndag.
Här ser ni vårt underbara "julbord" uppdukat av äldste sonen häromdagen. Vi hade bakat pepparkakor och skulle till mellis få smaka lite av detta. Samma dag hade jag varit och hämtat alla mina saker från Misoui, de har drabbats av vattenskada så allt måste bort! Däribland några våningsfat. Detta gick killen igång på totalt och skulle då duka upp precis som på julbordet vi var på i helgen, Fint va?
Jag skulle utan problem kunna behålla alla fat själv, men nu är dom ju till salu så jag får stå mitt kast och ni kan fynda dom istället. www.manomade.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar