2011-02-04

Betraktelse över din kyl.

Äntligen fredag! Har varit en lång vecka med penseln i handen, nu får både den och jag vila lite över helgen så kanske det känns kul att sätta igång på måndag igen. Hade i alla fall ett par änglar här i onsdags. Syrran och en av hennes söner tittade förbi och hjälpte mig med ett par brädor(några fler var det allt). Så underbart att komma upp dagen efter och så var en av väggarna nästen färdigmålad. Man borde ta sig mer tid att hjälpa andra!

Har tips på en underbar bok annars, 100 sätt att rädda maten av Annica Triberg. Har lästen den från pärm till pärm. Den är upplagd så att författaren traglar sig igenom olika saker man antagligen har liggande i kylen och vad man kan göra med dom. Tänkte delge er lite av hennes bästa tips.

1. Du orkar visst!
Det är lika dummt att inte ta hand om överbliven mat som att slänga smutsiga kläder istället för att tvätta dom. Träna dig att tänka positivt när du tittar in i kylen på dina rester. Bra för både miljö och plånbok.

Första dagens betraktelse över kylen och det som gömmer sig. Ska försöka mig på att testa en del av tipsen, häng på vet ja´. Fast vi väntar till måndag. Nu är det helg och jag och barnen ska leverera vår katt till min mor och far, Thailand hägrar ju så småningom...
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar