2011-02-08

Kylens nya liv.

Nu är jag igång. Som jag skrev för några dagar sedan har jag läst en bok, "100 sätt att rädda maten". Helt fantastisk på att få en att tänka efter vad man egentligen gör med allt man bär hem från affären, och vad man skulle kunna göra istället. Jag tänkte jag skulle försöka mig på att testa några av tipsen och på samma gång inspirera den som vill till att göra samma sak. För jag tror vi kan vara överens om att vi slänger alldeles för mycket mat bara av ren lathet, att det är enklare att köpa något nytt att laga av istället för att trolla med de rester man har i kyl och frys.
Steg 1. Rensa kylen. Sagt och gjort. I VAB dimman igår kväll lastades allt ur och det torkades och lästes datum och slängdes en del som kanske borde slängts för länge sedan. För det var liksom början på resten av kylens nya liv.
Så här ser det ut tommt...spännande värre.
Och så var det efter. Kanske inte syns så stor skillnad men det känns kan jag lova! Och som sagt, några burkar förpassades till sällare jaktmarker. Sen var det frysen också, men den får vänta tills rysskylan kommit tillbaka så jag kan ställa varorna ute medan jag frostar av.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar