2010-03-18

Upprop!!

Står och bygger upp en stoppning till ett kökssofflock.








Åsa sa varde gräs och det blev gräs.

Så här ser stoppningen ut, kroll heter det och är palmblad som man strimlat. Tittar man i våra gamla stoppade möbler kan denna stoppning bestå av det man hade att tillgå på gården, hö, blad, gräs osv.
Och på detta lägger man ett material som liknar säckväv.
Jo jag stod och funderade medan jag jobbade. Det är så härligt att det finns folk som tar hand om sina gamla möbler. Det är sådan "själ "i dessa gamla trotjänare. Ge er ut och rota i lador på loppisar och hos era släktingar! Passa på att höja inredningen till något mer än bara det senaste som inte säger någonting. Massproducerat skräp som ingen kommer vilja spara. Nu har jag spytt galla. Vi köper också nytt men det händer inte så ofta(så är vi ju lite skadade...) Det är inte bara för att jag ska få jobb jag säger detta utan ta fram en pensel och lite tyg och se hur bra det kan bli, sen kan nu ju komma till mig om ni inte blir nöjda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar