2010-09-09

När spelet är slut ska allt bara tillbaka ner i lådan igen.

Borsan sa dessa bevingade ord häromda´n när dom var här.
Tänk er att livet är som ett monopolspel. Man försöker köpa in det ena och andra, vinna den stora vinsten, kanske för att bli ihågkommen för nå´t. När spelet(eller livet) sedan är slut ska allt bara ner i lådan igen. Pjäser, pengar, hus allt. Man har inget för att man samlat en massa saker och pengar, eller för att man vann! Det enda som består är hur man spelade sitt spel, relationerna till sina medspelare. Dina medmänniskor kommer inte ihåg hur det gick för dig i livets spel, hur mycket pengar du lyckades få ihop tex, bara hur du spelade ditt spel. Relationerna till andra människor är alltså det viktigaste, hur du reder ut problem, tar tag i relationer osv. Tyckte det var så sannt. Inget annat finns kvar, bara känslan av hur du levt ditt liv. För och med andra människor eller på bekostand av andra.

Det var dagens djupa!

Nu över till dagen. Ska snart bege mig till Gomér & Andersson för lite diversearbete. Får rapportera senare vad det bestod av för jag har än så länge ingen aning. Trevligt att komma ut och träffa lite folik i alla fall(typ min man :) )
Ska sätta mig lite vid symaskinen innan. Fick ett spännande uppdrag av en kvinna. Två överdelar som antagligen varit hennes som ska omvandlas till klänningar till hennes dotter. Så ska det va! Återanvändning på hög nivå. Först använder man själv kläderna och så syr man om och använder igen på ngt annat sätt. Ska bli kul att se om jag kan få till nå´t bra av det bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar