2010-08-24

Det känns i hela kroppen att gårdagen bestod av kroppsarbete. Först 1 1/2 gräsmattas gräsklippning(Vår egen är bara halvklippt eftersom vi har en otroligt trögstartad bensinare som till råga på allt väljer att stanna ibland när det är så blött och långt gräs som det var igår). Och så var det följetången staket. Att man kan bli så trött och mör av att stålborsta. Tyvärr är jag lite för lat för mitt eget bästa så när jag borstat klart nästan alla delar och var tvungen att avbryta för att hämta barn på dagis och skola lät jag dom stå kvar ute! Ni kan nog gissa ungefär hur torra dom var i morse...Fick bära in dom för vidare målning en annan dag eftersom det väl inte är helt bra att måla DYNGSURA träbitar.
Här kommer lite kort på tidigare beställda alster.

Penställ eller likande i vaxduk.

Väska med foder även det i vaxduk, ska användas som necessär tror jag. Då är det ju inte fel med vaxad insida om det läcker ut lite.
Andra djupa tankar:
Var i Stockholm med barn och man i helgen. Hann med lite Skansen, goda vänner och Kulturhuset bla. Där står ett anslag när man går in på barnavdelningen, detta säger ungefär att nu är du här med ditt barn, tänk då på att stänga av mobil och annat som gör att du inte är "psykiskt närvarande". Först måste jag erkänna att jag nästan blev lite irriterad, tänk om man MÅSTE ta ngt samtal eller, det kan man väl passa på och göra när barnen har annat att göra. MEN...lite eftertanke fick mig att tänka om. Det finns två spår på ngt vis. Antingen tänker man
-Vad smidigt att alltid kunna bli nådd, tex när man är egen företagare. Att kunder får tag på en i tid och otid.. ELLER
- Passa på att ha odelad tid med sitt barn. Så skönt att kunna stänga av allt runt omkring och vara närvarande.
Vet med mig att jag oftast är i den första kategorin men det ska det bli ändring på! Folk kan ringa igen. Så om jag inte svarar, prata in så ringer jag när jag kan tillbaka, för då har jag viktigare saker för mig :) Jag ska verkligen försöka att vara lite mer närvarande på eftermiddagarna. Bloggande måste ju inte ske framför bollibompa och mailen kan kollas ngn annan gång än just när jag lagar mat med barnen.
Får se hur det går...
En annan sak på samma spår var en artickel vi fick hem från stora sonens fröken. Det stod många bra saker som hjälper barnen med sin inlärning och då bla att de oftast vill berätta om sin dag på en gång, inte om ngn timme eller så när man själv har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar