2010-05-11

Den svarta tisdagen!

Det har verkligen varit en "svart" tisdag!

Det hela börjar med att symaskinen inte startar.
Vad gör man då?
Livet är nästan inte värt att leva utan en symaskin. Framför allt vet jag inte vad jag ska göra ikväll nu när jag inte kan sy. Självfallet har jag en hel massa som ligger och väntar på att sys.

Vidare skulle jag försöka vara lite snäll mot min älste son. Han och en kompis är helt inne på att snickra just nu. Det som gäller då är att vara in min vanligtvis "skitverkstad", där jag slipar och gör dylika skräpjobb. Just nu har jag ett bord som ska slipas och lackas. Det är av sådan storlek att det är lite svårt att få plats med ngn anna sta´n än just i denna"skitverkstad". När jag nu har lackat det funkar det inte riktigt att ha två 6 åringar huserande i samma rum så bordet var tvunget att flyttas till anna lokal i morse...gick så där. Tillslut kom min underbare make hem igen från jobbet, skruvade bort en dörr och så var bordet på plats i lackverkstaden i stället. Barnen skulle vara veta vad man gör för dom!
Något underbart är i alla fall att det just nu bara fanns en liten klänning kvart på Uni så nu har jag fyllt på lagret där. Tur att man hunnit sy lite innan maskinen lämnade in. (Den är för övrigt inlämnad :) )












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar