2010-08-17

Funderar på om bloggen även skulle få vara lite bollplank vad det gäller min miljövänliga sida. Vad tror ni? Blir det för segt? Är ju lite störd på det området. Har liksom växt upp med föräldrar som är helt insnöade på området...Har inte haft bil tex, sopsorterat sedan tidernas begynnelse, köpt begagnat, jag vi har nog varit lite udda inser jag så här i efterhand. Fast om man ska se det positivt är det mycket "miljövänlighet" som är helt självklart för mig. Nu låter det skrytigt men jag menar det inte så utan jag är helt enkelt tacksam till mina föräldrar som har fått det att bli så självklart. Kan ärligt säga att jag tyckte inte det var så väldigt kul att pappa kom och hämtade en på cykel, fast nu är jag likada´n med mina egna barn. Det är klart vi ska cykla! Det är bra för miljön ungar. Kan tänka mig att de gillar det lika mycket som jag gjorde :) Men nu skulle jag vilja utmana mig själv lite. Jag sopsorterar och cyklar redan så mycket jag kan, vad mer krävs? Kanske jag kunde få resten av huset att också sopsortera? Handla mer ekologiskt och närodlat, även om jag gör det en del redan. Kom gärna med fler förslag. Känner att jag är ju lite inne på samma spår vad gäller det jag jobbar med. Att laga möbler för att kunna fortsätta använda dom, återanvända gamla tyger igen till annat, laga trasiga kläder eller sy om. Men även här skulle det vara kul att utvecklas. Får se om jag kan komma vidare på ngt vis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar