2010-08-18

Ny arbetskamrat

Ny dag och nya möjligheter. Fast ganska korta sådana för idag är det planering på dagis och då får man pallra sig dit vid 12.30, men man kan ju vara desto mer effektiv. Och så känner jag som vid alla dessa tillfällen hur bra jag har det som inte behöver kolla med arbetsgivare och dyl att jag kan gå " lite" tidigare. Jobba igen får jag göra ikväll när det är möte på Misoui(secondhandbutik med utvald vintage) www.misoui.se. Jag säljer lite väskor där och nu är det dags att planera höstens event, återkommer om detta.

Jag vet att jag är fånig men här är min nya arbetskamrat. Har hitintills bara lyckats få henne att jaga trådrullar. Trevligt i alla fall att ha ngn mer att prata med än symaskinen. Hon kommer och går lite som hon vill ut och in. Ligger och gosar i knät eller bakom symaskinen ett tag.

Nu får jag tacka för trevlig feedback igen. En trevlig kvinna tyckte att hennes dotter(och kanske även sonen) skulle behöva ngt att ha sina pennor i. Hon var inne och kollade lite på bloggen igår och såg de pennställ jag sytt till min yngste och beställde ett par likadana. Här har vi resultatet. Bara att höra av sig och ni vill ha ngt liknande. Går ju att sy både i som här vaxduk men man kan ju ta vilket tyg som helst. Annat innertyg kanske...Kom med idéer det är så kul att försöka förverkliga dom. Samma underbara människa ville även ha en väska som necessär så det bli en lite väska med vaxduk i.
I verkstaden är det lite småpill annars. Går ner ngn timme varje dag. Limmar lite här, målar lite där osv. Fick in en låda som ska lagas i fanéren igår tex. Nej nu är det bäst att jag sätter fart så jag hinner nått innan det är dags att hämta barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar