2010-08-31

Ettagluttare

Idag var det inga himelska tankar på morgonpromenaden...Det enda som upptar mina tankar just nu är en "liten" förstagluttare som tycker det är ganska jobbigt att bli lämnad på skolan. Det som gick så bra! Första två veckorna gick han in glad som aldrig den men helt plötsligt kom den där klumpen tillbaka. Och kommer den hos honom kommer den hos mamma och pappa kan jag lova. Så vitt jag vet gick det ganska bra idag, jag sprang så fort fröken öppnade dörren så han fick ingen chans att klamra sig fast :(

Ja, nu måste jag försöka uppehålla mig tills det är dags och gå och hämta. Här ser ni dagens beting på målning. Tyvärr syns det inte så väl hur dålig den röda färgen är på den här bilden.

Men i närbild ser, eller såg för nu är det målat, det ut så här. Tänk att falurödfärg kan vara så underbar. Kan verkligen rekommendera denna typ av färg. Bara att borsa av och måla nytt. Och så fint det blir. Man blir glad i hela själen när man ser hur fint det blir.
När cykelhuset fått ett glatt rött lager ska det sys dynor för glatta livet. Kommer vidare bilder på detta.
Om ni för övrigt inte har ngt i helgen tycker jag ni ska boka in Gomér och Anderssons uteauktion. Jag och syrran ska servera kaffe och korv så kom dit hungrig vet ja :) Kolla in på http://www.gomer-andersson.se/ och se lite vad som finns och var det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar