2010-11-09

Snowracerspår i snön

Oh vad det inte gör mig ngt att sitta inne och jobba idag. Måste slå mig lite för bröstet för jag kom ut på promendag i morse trors snöyr men nu kurar jag inomhus. Vår yngste är hemma för dagis är stängt idag så han och mannen ligger just nu ute och byter till vinterdäck! Kan ni förstå vilken nit och flit. Själv hade jag helt enkelt löst det problemet med att gå istället för att ta bilen... Måste säga att jag tycker det är otroligt mysigt med den här första snön. Det är väl nu man njuter som mest?

Ringde dock en kund nyss som ville komma med ett bord! Tror han fick plats med det i bilen för jag har svårt att tänka mig att man vill köra med släp idag.

Har ett litet moraliskt dilemma jag skulle vilja dryfta med er alla.
Igår när jag hämtade på skolan ville sonen ha med sig tre eller om det var fyra kompisar hem. Jag såg framför mig att det blev ett mindre kalas här hemma. Tråkig som jag är sa jag att han fick välja en kompis, du kan ju ta en varje dag i veckan föreslog jag. Ungefär i samma ögonblick jag sagt det insåg jag att det blev ju inte riktigt bra. Han skulle välja EN. Vem blir vald och vem blir inte... Hur gör man ?

Snowracerspåren går genom snön, och snart är det jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar