2010-05-27

Auktion

Nu ska vi ha en liten lektion i att köpa saker på auktion

Tunna som mannen dömde ut och tyckte vi skulle slänga, får se hur bra det kan bli med lite blommor i !

Man kan ju tycka att som gammal räv i gemet och med en man som jobbar på en auktionsfirma kanske man skulle kunna detta MEN...
1. Gå på visning och kolla på sakerna. Annars kan det bli lite hur som helst. Självfallet finns det ju saker man kan känna sig säker på att man vet hur de ser ut bara genom att man ser dom på nätet MEN!
Jag har lyckats, inget av det jag la bud på var som jag trodde. Kan ju vara lite spännande också men kanske inte jämt. Nu tror jag att det kan bli bra just i detta fall endå men som sagt, gå och klämm och känn på grejerna.
2. Kolla med andra i din närhet som kan vara intresserad av samma grej så inte dom också bjuder på samma sak.
Jag har lyckats även på detta område. Mannen och jag la bud på samma grej(mannen vann budgivningen och det var inte jag som var med närmast i pris men det kunde ju varit så att jag drev upp priset på varan vi båda vill ha :) )
Här har ni lasset med gjejer som kom hem igår.


Nu är det bara att sätta igång och renovera så ska ni få se lite resultat sen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar