2010-05-26

Varierat liv!

Idag är en sådan där tacksam dag igen...eller stund i alla fall. Tänk vilken tur jag har som får ha ett så varierat arbete. Igår hade jag besök av den blivande bruden igen. Hon kommer bli såååå fin. Kan tyvärr inte av slöja mer detaljer än att jag sydde på tyll på en underklänning igårkväll, accompanjerad av äntligen hemma på tv:n.

På hemmafronten är det riddare som gäller, i allafall för den store. Vi var på ekenäs i lördags med x-antal andra medeltidsfantaster. Måste säga att det är ngt visst med medeltidstema. Vet egentligen inte så mycket om medeltiden så jag kan uttala mig men kläderna och stämningen på dylika tillställningar är alltid trevlig. O fastnade som vanlig för utstyrslarna så nu har vi producerad en ny sköld och klädnad.
Val hälsad du kunskapens riddare!
Han har fått för sig att han ska ha riddarkalas(det är ju bara ca 1/2 kvar tills det är dags) och så ska han hyra hästar och så ska han och kompisarna duellera. Får se hur det blir med den saken...
Jag lever på hoppet att det kommer glömmas bort :)

Åter till symaskinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar