2010-04-09

Bokföring

Jag tror att bland det värsta jag vet är att sköta bokföring. I början på varje år jag så fina planer på att i år ska jag minsann vara så stukturerad och ordningsam men jag är bara inte det. Vet inte vad det är som är så svårt...Och nu sitter jag här igen, det är dags för bokslut. Revisorn ringde just och undrare om jag kommer med alla papper snart och jag säger att visst, ska bara kolla det sista igen. Yeah right! Det sista innebär timmar av gråt och tandagnisslan innan jag fått ordning på alla konton och siffror. Det ligger bara inte för mig, har inget naturligt förhålladen till siffror, dom bara irrar omkring och jag kan inte för mitt liv se ngn logik i varför det inte stämmer. På allt detta har ngn klant på telefonbanken lyckats ändra på min internetbank så att när jag har försökt betala mina räkningar så har de inte gått iväg utan står och väntar på att kontrasigneras, ngn annan ska skriva på också alltså...vem skulle det vara. Så nu har alla räkningar kommit försent och jag har suttit i telefon i ca 30 min men nu är allt klart! Vet inte vad jag ska få när jag är klar med allt detta. En stor belöning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar