2010-04-22

Här är jag

Efter att ha fått påringning från en mycket trevlig Correnläsare som varit inne på bloggen insåg jag att det kanske faktiskt är fler av er som läser tidningen som också går in och kollar vad jag är för filur, så detta är till er, alla nya bloggläsare...(Ni andra får också läsa)
Jag heter alltså Åsa Thörner. Jobbar som möbelrenoverare, tapetserare, och lite designer av barnkläder och väskor. Min passion i livet är att ta tillvara på det som redan finns. Mycket gäller det tyger och gamla kläder men självfallet även möbler som kan ändras på olika sätt.
Blir glad av människor som återanvänder och tar hand om det de har. Det är väldigt roligt om ni kommer med era små eller stora projekt som ni vill ha hjälp med. Nästan ingenting är omöjligt. Det lite konstiga och ovanliga är ju självfallet extra roligt. Jag har klätt sitsar till gocartar, lagat trasiga trä giraffer(eller det var visst bara en)så försök att slå detta om ni kan :). Mitt mål är att på sikt bli en riktig pulgumma. Tänker på alla gubbar som fanns förr som kunde fixa allt, och då menar jag verkligen ALLT. Min mans morfar är en sådan men tyvärr är de på utdöende så jag försöker lära mig så mycket som möjligt för att föra traditionen vidare.
Här på bloggen skriver jag lite om vad jag jobbar med just nu och ibland en och annan reflektion. Hoppas du finner detta intressant och vill delta i min vardag. Skriv gärna en kommentar!

1 kommentar: