2010-04-12

Härliga sol

Vilken underbar gul sak som placerat sig utanför mitt hus idag, SOLEN! Man vill bara jubla och jobba ute. Tack och lov har jag ju många olika titlar så idag har jag varit lite tvätterska och hängt tvätt ute och så lite fastighetsskötare och målat staket, allt i solens sken. På möbelrenoveringsfronten är det idel göra om annars så man måste få uppmundra sig med lite extra sol. Har på morgonen varit och hämtat sex stolar som limmningen på banden gått upp på. Bara att göra om. Köksbordet jag slipade förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig. Efter betsning och lackning har jag nu....slipat om. Funkar inget bra med vattenbaserad bets och vattenbaserad lack. Den sistnämnda löser liksom upp den föstnämnda. Ja mer än så har jag inte gjort on idag, men det räcker om jag får säga det själv.

Men nu...åtet ut i solen och hämta barn, antagligen ganksa trött trots solen för första dagen efter lov är ingen höjdare.
Ut i solen nu med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar