2011-01-25

En dag i sängen

Blev en dag i sängen idag. Man har liksom aldrig ngr sådana dagar inplanerade som man bara kan ta ut och känna att o vad skönt att få ta det lite lugnt idag. Men men, bara att gilla läget och göra sådan´t som går att göra i horisontalläge. Skriva tex. Med andra ord blir det nog inget målade idag. Har som den uppmärksamme läsaren lagt märke till ett "litet" projekt som innebär att vår vindsvåning ska TOTAL renoveras. Har just nu det smått övermäktiga arbetet att måla alla väggar och tak med pensel efter att ha provat alla mindre färgsprutor inom en mils radie. Har målat så långt jag når från golvet och upp och så långt jag når uppifrån nock och nedåt. Eftersom taket sluttar är det lite svårt att måla just mitt mellan dessa två punkter, får bjuda in ngn med andra proportioner än jag.

Här nedan lite av det enorma lager knappar och tråd vi inhandlade på auktion för ngn vecka sedan. Tror det kommer räcka ett tag... Tanken är att det går att återanvända även om man har en butik. Och bästa sättet att få den rätta retrokänslan är väl att ha material från tiden. Som dessa knappar tex. helt underbara!! Så behöver ni knappar vet ni vart ni ska komma.

En kartong tråd.

Imorgon bär det av till Stockholm igen för ännu en mässa. Bästa sättet att hitta leverantörer säger alla, vi får väl se om vi lyckas få ngr kontakter. Tyger är det som det gäller, eller det kanske finns annat också vad vet jag. Nu åter till kudden ett tag tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar