2011-01-12

Mjuka paket

Tänk att öppna postlådan, förvänta sig ngr tråkiga räkningar som vanligt och så ligger där ett underbart mjukt paket. Till råga på allt är det adresserad till mig! Personlig handstil, ingen printad adress här inte så det är nog ingen reklamgrej. Går in och öppnar. Där i ligger dessa underbara sockar. Paketet kommer från lilla mamma förstår jag nu. Hon har inte skrivit ngt brev utan bara stoppat ned dessa godingar till mig. (Har visserligen mer eller mindre beställt ngt likande men ändå, att helt plötsligt kunna sätta dom på sig....) Så underbara, och så har hon tänkt på att om jag vill ha dom i mina röda gummistövlar är det bara det vita som syns. Men jag gillar verkligen att dom är så där härligt oregelbundet randiga. Lite lagom bohem liksom.
Nu säger lilla mamma att hon kan tänkta sig att sticka fler så jag kan lägga ut dessa i butiken och så kommer det flera om ngn beställer. Det är väl världens bästa mor eller vad säger ni? Alltså, gå bara in i butiken och kolla under stickat. Än så länge ligger bara dessa uppe men har ni önskemål på storlek eller färg tar vi(eller hon genom mig rättare sagt)emot beställningar på mailen. Tänk vad glad man kan bli av ett mjukt paket. Ska nog ta och skicka ngt själv snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar