2011-01-14

Kakel, stolar och balklänningar

Nu har jag det! Det underbara -70talskaklet går att återanvända. Så var vi där igen, det måste gå att återanvända nå´t, och så kom jag på det....kaklet. Ringde min inspirationskälla och designer i Borensberg. Hon skulle endå till att gjuta lite betong så då kunde hon nog använda lite kakel. Får se vad det kan bli för vackert.
Annars har jag förberett mig för att spruta väggar och tak på måndag. 30 liter färg står och väntar. Ska verkligen bli intressant och se om jag lyckas få ngn färg på väggarna eller bara på mig...

På måndag är det dags för syrran och mig att gå till nyföretagarcentrum för att få lite hjälp i företagstänket. Lite läskigt att börja prata med andra om våra planer. Man är rädd att bli sågad vid fotknölarna. Tänk om han säger att det bara är att släppa tanken på tygaffär. Vad gör vi då?

Annars börjar helgkänslan infinna sig så smått.
Jag och lilleman slappar i soffan framför bolibompa efter att ha kört iväg storebror till skolan. Visserligen kommer det några kunder med lite stolar snart och så har jag träff med en annan i tygaffären i em, dom ville ha en balklänning sydd. Lustigt att när man tycker man har att göra får man nästan mer än man hinner med. Klagar inte, för har man mycket hinner man mer, eller hur?

1 kommentar:

  1. Fint, då lägger jag till "Inspirationskälla" och "Designer" till titlarna i mitt CV. Du är för snäll, min vän....=)

    SvaraRadera